Hotelski menadžment

Operativni menadžment

Menadžment je proces preuzimanja svih operativnih elemenata pomoću osnovnih aktivnosti kao što su planiranje, organizovanje, usmeravanje, koordinacija i kontrola da bi se postigli željeni ciljevi i zadaci organizacije.
Jasno je da se poslovni neuspeh može izbeći dobrim praksama upravljanja, što je razlog zašto je menadžment predmet od sve veće važnosti.

Međunarodni hotelski lanci praktikuju već gotovo pola veka da pored franchise (najam licence) nude usluge menadžmenta kako bi obezbedili i proširili poslovanje hotelskog lanca. Dakle upravljanje hotelskim poslovanjem za i na račun nalogodavca nije novina u poslovanju, ali u hotelijerstvu Srbije je mlada grana. Višedecenijsko iskustvo naših članova u hotelskom menadžmentu na međunarodnom nivou je definitivno jedan od ključnih elemenata koji garantuju kvalitetno poslovanje.

U predstojećem periodu u planu su novi projekti, koji će dovesti do unapređenja hotelskog tržišta u Srbiji.

Koučing Generalnog direktora

Koučing Generalnog direktora (General Manager – GM) odnosi se na stručno osposobljavanje i konstantnu podršku aktivnostima Generalnog direktora hotela, tokom pre-opening perioda i u toku prvih 12 meseci od otvaranja hotela. Tokom ugovorenog perioda, MTM će obezbediti konsultanta koji će pružati direktnu podršku poslovanju Generalnog direktora. Podrška podrazumeva asistenciju GM-u prilikom razvoja i upravljanja poslovanjem hotela, a sprovodi se u formi angažovanja, preporuka i kontrole na licu mesta od strane konsultanta.

Tokom navedenog perioda, za GM-a hotela je obezbeđen specijalistički program edukacije od strane stručnih lica MTM-a.

Program edukacije i razvoja veština se vrši paralelno kroz praktičan rad i pohađanje sertifikacionih seminara.

Specijalistička obuka za menadžment obuhvata:

  • Osnove hotelskog menadžmenta
  • Finansijski menadžment i Yield menadžment
  • Operativne funkcije u hotelu
  • Upravljanje ljudskim resursima
  • Prodaja i Marketing u hotelijerstvu i E-marketing u hotelijerstvu


Nakon završetka svakog od seminara, uručuje se zvanični IFH sertifikat za tu oblast. Ovim se omogućava dalje apliciranje hotela kod internacionalnih hotelskih brendova koji insistiraju na menadžmentu koji je sertifikovan.

Priprema hotela za otvaranje

Priprema hotela za otvaranje se vrši u takozvanoj Pre-opening fazi koja je od ključne važnosti za svaki novi hotel. Cilj Pre-opening faze je priprema i pozicioniranje hotelskog objekta, ljudskih resursa i svih operativnih funkcija, bilo da je u pitanju poslovanje u okviru internacionalnog brenda ili nezavisnog brenda, specifičnog za određeni hotelski objekat.

U skladu sa planiranim datumom za otvaranje hotela otvara se i pre-opening kancelarija. U zavisnosti od tipa i veličine objekta, priprema hotela za otvaranje može da traje od 12 do 18 meseci za veće i srednje hotele, i od 6 do 9 meseci za manje hotele (do 50 soba).

Najvažnije aktivnosti koje su obuhvaćene pre-opening fazom:

Ljudski resursi:

  • Regrutovanje i Coaching Generalnog menadžera
  • Regrutovanje šefova odeljenja i celokupnog personala
  • Uspostavljanje osnovnih standarda za personal
  • Koordinacija treninga za personal u saradnji sa IFH (Institutom za hotelski menadžment Frankfurt)
    • Organizacija eksternih obuka
    • Specijalizovana obuka personala
    • Obuka kroz praktični rad
    • Vrste obuka: Servis, Rezervacije, Recepcija, Prodaja, Hotelsko domaćinstvo

Marketing i prodaja:

  • Uspostavljanje korporativnog identiteta i marketinške kampanje
  • Priključivanje hotela na GDS – Globalni Distribucioni Sistem
  • Definisanje kanala distribucije i prodaje
  • Kreiranje politike cena
  • Aktiviranje pretprodaje
  • Priprema i sprovođenje svečanog otvaranja – “Grand Opening”

Finansije:

  • Izrada budžeta za Pre-opening fazu
  • Izrada budžeta za prvih 12 meseci poslovanja hotela
  • Upravljanje budžetom prema internacionalnim standardima i strateškim planovima klijenta
  • Upravljanje rizikom

Priprema za inspekcijske kontrole, sertifikacije i kategorizaciju:

  • Priprema objekta za kontrole svih vrsta inspekcija
  • Implementacija i priprema za sertifikaciju sistema HACCP
  • Priprema objekta za zvaničnu kategorizaciju od strane nadležne institucije
  • Priprema objekta za inspekciju od strane hotelske grupacije (za hotele koji pripadaju internacionalnom hotelskom lancu)

Ulaganje u znanje donosi sigurnost, motivaciju i dugoročni uspeh!

Poboljšajte efikasnost svog tima kroz edukaciju i obezbedite konkurentsku prednost na tržištu!