Cilj izrade plana prodaje i marketinga jeste da na osnovu analize tržišta i potencijala hotelskog proizvoda definišemo ciljno tržište i na njemu baziranu politiku cena sa ciljem ostvarivanja visoke realizacije prodaje i da uz pomoć primene optimalnih kanala distribucije i marketinga, što direktnije usmerimo prodaju ka ciljnom segmentu tržišta.
U sklopu Marketing plana definiše se i kvalitetan korporativni identitet, odnosno pozitivni imidž koji je veoma značajan, a kojim želimo da privučemo goste i istaknemo po čemu smo posebni, odnosno jedinstvenost i vrednosti ponude hotela.
U okviru Marketing plana definiše se sledeće:
-
Analiza tržišta
-
Analiza konkurencije
-
Benčmarking analiza (analiza sličnih proizvoda)
-
Definisanje ciljnih grupa i tržišta
-
Definisanje optimalnog koncepta
-
Izrada politike cena:
- definisanje cena prema kategorijama i vrsti soba,
- definisanje cena za različite sezone i nivo popunjenosti hotela,
- definisanje cena za različite kategorije gostiju,
- definisanje cena za različite prodajne kanale: agencije, rez. sisteme, turoperatere, kompanije,
- definisanje promotivnih paketa.
-
Analiza i odabir optimalnih prodajnih i marketinških kanala i povezivanje sa hotelom
-
Definisanje korporativnog identiteta hotela:
- rad sa dizajnerom na izradi prepoznatljivog vizuelnog identiteta (logotip, slogan, promo materijal)
- rad sa fotografom na izradi kvalitetnih fotografija hotela
-
Rad sa vebmasterom na prilagođavanju vebsajta
-
Izrada predloga za estetsko oplemenjivanje enterijera
-
Izrada plana PR i promotivnih aktivnosti.