Optimizacija poslovanja

Nakon analize postojećeg stanja, na osnovu utvrđenih parametara, pristupa se procesu optimizacije poslovanja, kroz sledeće aktivnosti:

  • Definisanje optimalne organizacione strukture
  • Delegiranje odgovornosti i zadataka u procesu korekcije nedostataka
  • Izrada Marketing plana
  • Saradnja sa menadžmentom u procesu planiranja operativnog budžeta
  • Izrada operativnog budžeta za 12 meseci poslovanja
  • Implementacija sistema kontrole poslovanja

Definisanje optimalne organizacione strukture

Izrada predloga optimalne organizacione strukture koja odgovara zahtevima hotela određene kategorije. Saradnja sa menadžmentom u procesu prilagođavanja zaposlenih novoj organizacionoj strukturi i u procesu selekcije personala za menadžerske i nove pozicije.

Saradnja sa menadžmentom na izradi novih radnih procedura za zaposlene.

Saradnja sa menadžmentom na izradi plana aktivnosti u cilju korekcije utvrđenih nedostataka, delegiranje odgovornih osoba za izvršenje aktivnosti i poštovanje zadatih rokova.

Cilj izrade plana prodaje i marketinga  jeste da na osnovu analize tržišta i potencijala hotelskog proizvoda definišemo ciljno tržište i na njemu baziranu politiku cena sa ciljem ostvarivanja visoke realizacije prodaje i da uz pomoć primene optimalnih kanala distribucije i marketinga, što direktnije usmerimo prodaju ka ciljnom segmentu tržišta.

U sklopu Marketing plana definiše se i kvalitetan korporativni identitet, odnosno pozitivni imidž koji je veoma značajan, a kojim želimo da privučemo goste i istaknemo po čemu smo posebni, odnosno jedinstvenost i vrednosti ponude hotela.

U okviru Marketing plana definiše se sledeće:

  • Analiza tržišta
  • Analiza konkurencije
  • Benčmarking analiza (analiza sličnih proizvoda)
  • Definisanje ciljnih grupa i tržišta
  • Definisanje optimalnog koncepta
  • Izrada politike cena:
    • definisanje cena prema kategorijama i vrsti soba,
    • definisanje cena za različite sezone i nivo popunjenosti hotela,
    • definisanje cena za različite kategorije gostiju,
    • definisanje cena za različite prodajne kanale: agencije, rez. sisteme, turoperatere, kompanije,
    • definisanje promotivnih paketa.
  • Analiza i odabir optimalnih prodajnih i marketinških kanala i povezivanje sa hotelom
  • Definisanje korporativnog identiteta hotela:
    • rad sa dizajnerom na izradi prepoznatljivog vizuelnog identiteta (logotip, slogan, promo materijal)
    • rad sa fotografom na izradi kvalitetnih fotografija hotela
  • Rad sa vebmasterom na prilagođavanju vebsajta
  • Izrada predloga za estetsko oplemenjivanje enterijera
  • Izrada plana PR i promotivnih aktivnosti.

Na osnovu implementiranih cenovnih segmenata i kanala prodaje, reorganizuje se rad zaposlenih u odeljenju prodaje i orijentiše se na dinamično upravljanja cenama, ponudama i paketima.

Operativni godišnji budžet je neophodan dokument za proces upravljanja hotelom. Kroz mesečne i kvartalne revizije, pruža jednostavan uvid u poslovanje, kao i njegovu kontrolu. Budžet sa kojim su upoznati zaposleni usmerava ih na ostvarenje projektovanog poslovnog rezultata.

Planiranje budžeta podrazumeva postavljanje ciljeva realizacije prihoda i strateško planiranje troškova u skladu sa projektovanim prihodima.

Operativni godišnji budžet sadrži:

  • Projekcije prihoda po vrsti i odeljenjima na mesečnom nivou
  • Projekcija troškova po vrsti i odeljenjma na mesečnom nivou
  • Projekcije ukupnog poslovnog rezultata – GOP (Bruto poslovna dobit)

Saradnja sa menadžmentom u procesu Izrade i implementacije sistema kontrole poslovanja i određivanje odgovornih osoba za sprovođenje sistema. Izrada izveštaja ključnih performansi poslovanja kao instrumenta za kontrolu i poslovno odlučivanje.

Ulaganje u znanje donosi sigurnost, motivaciju i dugoročni uspeh!

Poboljšajte efikasnost svog tima kroz edukaciju i obezbedite konkurentsku prednost na tržištu!