Studija izvodljivosti hotela

Studija izvodljivosti pruža sve informacije budućem klijentu, investitoru ili kreditoru/ poslovnoj banci o planiranom projektu, okruženju, obimu i rezultatima budućeg poslovanja.

Izrada Studije izvodljivosti podrazumeva detaljnu analizu različitih elemenata:

geografskih, ekonomskih, socio-demografskih, istorijskih, turističkih i svih drugih karakteristika jednog grada, područja i države.

Takođe, podrazumeva i analizu svih segmenata koji se odnose na turističku ponudu, infrastrukturu, kao i projekciju posećenosti, privredni i turistički razvoj i potencijale, obim ponude i cene konkurencije. Dakle, sve one informacije koje mogu direktno ili indireknto uticati na poslovanje, poziciju, kao i izgradnju i funkcionisanje predmetnog hotela.

Studija izvodljivosti je neizostavan dokument za prezentaciju projekta poslovnim bankama i suinvestitorima.

Finansijska analiza

Banke, investicioni fondovi i drugi investitori zahtevaju stručno izrađenu i argumentovanu finansijsku analizu projekta.

Finansijska analiza je najsloženiji i najznačajniji deo izrade Studije izvodljivosti. Finansijska analiza počinje detaljnom analizom tržišta, koja bi trebalo da sadrži što više elemenata, kako postojećih tako i onih za koje se tek očekuje da će u budućnosti doprineti poslovanju hotela. Uobičajeno je da se finansijska analiza radi na period do pet godina zbog prirode razvoja hotelskog poslovanja.

U finansijskoj analizi prvo se projektuje promet, pojedinačno za svaki profitni segment poslovanja hotela. To znači da se pravi kalkulacija kako će poslovati određeni hotelski resori i koliki će promet biti ostvaren u segmentu soba, F&B, wellness i SPA sektoru. 

Finansijska analiza sadrži i projekcije personalnih troškova, materijalnih, energetskih i opštih troškova, kao i projekciju GOP-a (Bruto poslovne dobiti). NOP (Neto poslovna dobit) se može projektovati ukoliko u trenutku izrade studije postoji podatak o visini finansijskog duga koji opterećuje poslovanje hotela.

Ulaganje u znanje donosi sigurnost, motivaciju i dugoročni uspeh!

Poboljšajte efikasnost svog tima kroz edukaciju i obezbedite konkurentsku prednost na tržištu!